Betrouwbaar zakelijk WiFi

Waarom heb ik zakelijk wifi nodig, vraag je jezelf wellicht af. Ja, we hebben storingen met de handhelds en kassa’s, maar dat ligt aan het kassasysteem! Dat is niet per definitie het geval. KPN of Ziggo leveren zgn. extenders waarmee het wifi bereik vergroot wordt, en dan heb je door de hele zaak dekking. Dat lijkt mooi, maar helaas voldoen de extenders vaak niet. Bij elke extra extender gaat de snelheid van de wifi met een factor twee omlaag. Dat maakt het roamen voor de handhelds ingewikkeld en als de locatie van de zender daarnaast slecht gekozen is kan het zomaar zijn dat orders niet, of zelfs dubbel, doorkomen.

Tel daarbij op alle overige diensten die tegenwoordig van het netwerk en het Internet gebruik maken en de keuze voor een zakelijk netwerk wordt al gauw een eenvoudige.

Met onze ‘best practice’ aanpak zorgen wij dat je je niet langer druk hoeft te maken over de techniek. Het is immers de bedoeling dat de techniek voor je werkt, en niet andersom. Dat scheelt veel tijd en vooral frustratie.

Onze firewall stelt ons in staat het netwerk centraal te beheren. Bij eventuele problemen zien we snel waar de schoen wringt en kunnen we dit meestal op afstand verhelpen. Uiteraard kan het probleem wel degelijk bij een derde partij, zoals de kassaleverancier, liggen. In dit geval nemen we contact met hen op. We kennen de meeste kassaleveranciers goed en de lijntjes zijn kort.

Voordat we je een offerte sturen komen we langs ter kennismaking om een site survey te doen. Hierdoor hebben we een goed beeld van jouw zaak en de situatie en kunnen we de wifizenders op de juiste locatie plaatsen. Hierdoor bieden we een gelijkmatige dekking en zorgen we dat de draadloze apparaten op de juiste manier roamen. Geen handhelds meer die hardnekkig weigeren dienst te doen dus.

Onze apparatuur plaatsen we in een patchkast. Dat is een kast die speciaal bedoeld is voor dergelijke apparaten en naast het bieden van bescherming het netwerk ook erg overzichtelijk maakt. Door de verschillende kleurcodes een aanduidingen kunnen we telefonisch heel gericht en dus efficient ondersteuning bieden mocht er onverhoopt toch iets misgaan.